اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

آلودگی اخیر هوای تهران ناشی از گردوغبار معادن بودسخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران، با یادآوری آلودگی اخیر هوای تهران٬ گفت: آلودگی اخیر تهران ارتباطی به دریاچه ارومیه ندارد بلکه خشک شدن زمین‌های کشاورزی اطراف استان و وجود معادن شن و ماسه آلودگی هوا را موجب شده است.

حسین طلا در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با یادآوری آلودگی اخیر هوای تهران و طرح فرضیه‌هایی مبنی بر حرکت نمک دریاچه ارومیه در اثر خشک شدن این دریاچه به سمت تهران، گفت: آلودگی اخیر تهران ارتباطی به دریاچه ارومیه ندارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری مطرح شدن فرضیه‌هایی مبنی بر روان شدن نمک دریاچه ارومیه به سمت تهران و بروز آلودگی هوا٬ گفت: گویا بعضی‌ها دوست داشتند پولی از اعتبارات تهران برای این دریاچه هزینه کنند بنابراین این فرضیه را مطرح کردند.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران٬ با انتقاد از بی‌توجهی دولت و مجلس در تزریق اعتبارات به استان تهران، افزود: همکاران ما در مجلس نسبت به تهران حساسیت دارند و خواهان تزریق اعتبارات به استان‌ها و مناطق دیگر هستند این درحالی است که تهران مسئولیت تامین 53 درصد تعهد مالیاتی بودجه کل کشور را دارد.

وی با بیان اینکه تزریق اعتبارات تضمین کننده تکمیل پروژه‌های عمرانی استان‌ها است، تصریح کرد: کمبود  اعتبارات موجب تکمیل نشدن تصفیه‌خانه‌های اطراف تهران٬ نیمه‌کاره رها شدن خطوط انتقال و کانال‌های آب و در نتیجه از بین رفتن کشاورزی خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با تاکید بر اینکه نبود آب در زمین‌های کشاورزی موجب پوک شدن زمین‌ها می‌شود٬ افزود: گسست خاک در اثر خشک بودن آن فاجعه‌ای است که آلودگی هوا در اثر راه افتادن غبار را منجر شده است.

وی ادامه داد: آلودگی اخیر تهران به دلیل گردوغبار بود نه به علت آلودگی سوخت بنزین یا دریاچه ارومیه که این خود جای تامل دارد.

طلا گفت: اگر آب مورد نیاز کشاورزی برای تهران تامین نشود آب تصفیه نشده یا پساب فاضلاب سیراب کننده زمین‌های کشاورزی این استان خواهد بود که نتیجه آن بروز فجایای زیست محیطی خواهد بود.

 

معادن شن و ماسه اطراف تهران عامل مهم آلودگی هوا

وی وجود معادن شن و ماسه در جنوب و جنوب غرب استان را عامل دیگر بروز آلودگی هوا تهران خواند وتصریح کرد: وجود این نوع معادن در اطراف تهران باعث می‌شود با وزرش باد غبار ایجاد و به سمت تهران حرکت کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ برگزاری جلسه از سوی کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران آن هم در فصل تابستان را فاجعه خواند و ادامه داد: اگر مسئولان به دنبال بهبود وضعیت هوای تهران هستند باید بدانند که برگزاری نشست‌ها٬ همایش ها و جلسات بدون عمل هیچ فایده‌ای برای این شهر 10 میلیون نفری که جمعیت شب و روز آن 3 تا 5 میلیون نفر تفاوت دارد نخواهد داشت.

وی ادامه داد: باید به فکر عمران اطرف تهران در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، فضای سبز و غیره باشیم درغیر این صورت برگزاری نشست و جلسه هیچ دردی از آلودگی تهران رفع نخواهد کرد.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران٬ گفت: باید هر چه سریع‌تر جلوی پیشروی گرد وغبار در استان تهران گرفته شود.

1393/4/21

مطالب مرتبط :

گرد و غبار در هوای تهران

 

تشکیل جلسه کمیته اضطرار کاهش آلودگی هوای تهران

هوای تهران در شرایط ناسالم قرار گرفت

تهران در محاصره ریزگردها

پایتخت در سال گذشته 117 روز با پدیده گردوغبار دست و پنجه نرم کرد

وزش باد و گرد و خاک در تهران طی 3 روز آینده/ دمای پایتخت به 40 درجه رسیديك واحد معدن شن و ماسه آلاینده پلمپ شد

ابلاغ سریع نصب سامانه فیلتر هوا برای رفع آلودگی های کارخانه سیمان شمال

 

ساوه نیازمند بهره مندی از اعتبارات کاهش آلودگی هوا است

عضو فراکسیون محیط زیست: ایران خودرو منبع تولید گازهای آلاینده است

درختکاری کل تهران، معجزه نمی‌کند/ جلوی منابع آلوده‌کننده هوا گرفته شود

خودرو و سوخت عامل 70 درصد آلودگي هواي تهران


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 8 مرداد 1393برچسب:معادن شن و ماسه - زمین های کشاورزی - هوای تهران - آب - مجلس , توسط دکتر سید علیرضا عظیمی |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.